Zpět na všechny otázky v kategorii Odborné poradny

Makulární edém

babi2 se ptá 08.09.17

Dobrý den,

začátkem listopadu 2016 jsem byla na operaci makulární díry, následně se mi na tomtéž oku rozvinul šedý zákal - operace koncem března 2017.

OCT v dubnu bylo v pořádku, i když na oko vidím stále špatně, detaily a text jsou jakoby místy rozpité.

Nyní v září znovu OCT a zjištěn difuzní makulární edém. Dostala jsem na kapání kapky Nevanac. Za měsíc přijít na kontrolu.

Co mohlo zapříčinit vznik edému po tak dlouhé době? Co když edém po kapkách neustoupí? Mám o oko obavu.

Děkuji

MUDr.Vladimír Korda, odpovídá 17.10.17

Dobrý den,
sítnice, která již byla postižená makulární dírou, je náchylnější ke vzniku otoku - makulárního edému. Ten se může objevit i s delším časovým odstupem. Pokud edém neustoupí po Nevanacu, je možno do sklivce aplikovat tzv. anti-VEGF látku (např. Eyleu nebo Lucentis).

V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kdykoliv kontaktovat.
Přeji krásný zbytek dne a jsem s pozdravem.

MUDr. Vladimír Korda, Ph.D., MBA
OFTEX Oční klinika
Rokycanova 2798, 530 02 Pardubice Česká republika


www.oftex.cz


tel.: 464 007 800, GSM: +420 776 880 880

Diskuse na podobná témata
Položte vlastní otázku do této poradny nebo si vyberte jinou oblast na úvodní stránce poraden.
O této otázce můžete dále diskutovat v diskusi na Vitalion.cz.

Reklama


Reklama