Zpět na všechny otázky v kategorii Archiv poradny lékařů

Zyrtec - dávkování

LenkaO se ptá 03.05.10

Dobrý den,

můj manžel trpí zřejmě alergií na pyl a prach. U lékaře nebyl, zaměstnavatel to v pracovní době neumožní. Po práci je již po ordinačních hodinách. Manžel si koupil na zmíněnou alergii Zyrtec 20 tbl. Užívá ho již 8. den.

Doteď žádné problémy nebyly, ale ode dneška pociťuje silnou únavu, bolest celého těla a dokonce má na rukách i vyrážku. Mohla by to být právě ta kopřivka, na kterou je v letáku upozornění, přestože se vyskytuje velmi vzácně u tohoto přípravku? Má Zyrtec vysadit nebo pokračovat dál?

Včera jsme byli na procházce a večer nemohl dýchat. Do té doby to bylo v pořádku, sice měl rýmu, plný nos, ale vždy na noc usnul a neměl potíže. Manžel je jinak zdravý. Ta alergie se u něj objevila asi tak před třemi lety, nikdy na nic podobného netrpěl. Letos je to ale nejhorší. Vždy stačily jen kapky na lepší dýchání, letos jsme museli zvolit už Zyrtec. Hlavně mě ale znervózňuje ta vyrážka.

Děkuji za odpověď, O.

Mudr. Martin Štěpán odpovídá 29.06.10

Dobry den,

jestlize se objevila vyrazka po uzivani leku a mate podezreni na lekovou alergii, doporucuji leky vysadit. Samozrejme je dobre zakladni vysetreni u alergologa. Alergie se muze nadala zhorsovat.

S pozdravem.

Diskuse na podobná témata
Položte vlastní otázku do této poradny nebo si vyberte jinou oblast na úvodní stránce poraden.
O této otázce můžete dále diskutovat v diskusi na Vitalion.cz.