Zpět na všechny otázky v kategorii Archiv poradny lékařů

Vysoký cholesterol - doplňky stravy

Klasnovka se ptá 04.06.10

Dobrý den,

mám vysoký cholesterol - přes 8. Slyšela jsem, že léky na cholesterol způsobují rakovinové bujení. Je to pravda? Poraďte mi, prosím, přírodní léky nebo doplňky stravy. Můj otec měl také vysoký cholesterol. Je to zřejmě dědičné. Jsou léky od lékaře nezbytně nutné?

Děkuji Janina

Mudr. Martin Štěpán odpovídá 04.08.10

Dobrý den,

snižte množství tuků ve stravě, zvyště množství vlákniny, omezte konzumaci alkoholu, začněte se sportem - především aerobní cvičení. Nevím jaký lék užíváte, ale o tomto nežádoucím účinku jsem neslyšel. Pokud se Vám podaří dostatečně snížit hladinu cholesterolu, léky po poradě s lékařem brát dále nemusíte.

S pozdravem.

Položte vlastní otázku do této poradny nebo si vyberte jinou oblast na úvodní stránce poraden.
O této otázce můžete dále diskutovat v diskusi na Vitalion.cz.