Zpět na všechny otázky v kategorii Archiv poradny lékařů

Toxický šokový syndrom

Anna_x1 se ptá 12.06.10

Dobrý den,

použila jsem tampón na delší dobu (asi na deset hodin). Byl to poslední den menstruace. Ke konci, kdy už jsem sháněla toaletu, jsem se nějakou dobu cítila slabě, s nepříjemnými pocity v podbřišku. Od té doby se mi dělalo čím dál hůř - slabost, únava. V noci, to už jsem tampon neužívala, jsem měla svalovou horečku, že jsem nemohla spát. Ta pokračovala i přes den. K tomu bolest hlavy a žaludku.

Druhý den večer jsem si vzala 2 Paraleny plus a svalová horečka ustoupila. Další den ráno jsem šla k doktorce. Řekla, že to zřejmě bude úpal nebo úžeh nebo střevní chřipka. Na informaci o tamponu nereagovala. Žaludek mě bolel při každém kroku, tak mi na to dala Algifen. Na základě toho mě žaludek bolet přestal. Teplota mi ale začala růst nad 38°.

Beru 2 Paraleny normální po čtyřech hodinách. Teplota nad 38° se mi dostala když jsem mi přestával Paralen působit. Střevní chřipka se nerozvinula. Přetrvává pouze teplota, bolest hlavy a žaludku a výrazná slabost. Zároveň mám zánět nervu zubu, léčenou destičkou umrtvující zubní nerv. Nevím, jestli to může nějak souviset?

Před cca 14 dny jsem měla v krku výrazně pomnoženého Stafylokoka nebo Streptokoka, který mi byl přeléčen antibiotiky. Co mám dělat, aby mé obtíže zmizely? Může se jednat o syndrom toxického šoku?

Velice Vám děkuji za odpověď

Mudr. Martin Štěpán odpovídá 09.08.10

Dobrý den,

tampon by v těle neměl nikdy zůstat déle než osm hodin. Ideálně 4 - 6 hodin. Lékař by měl samozřejmě na tampon reagovat a podniknout potřebné kroky k diagnostice nebo vyloučení toxického sydromu, protože se jedná o relativně Vážnou věc. K diagnostice patří vysoká horečka, vyrážka, pokles tlaku, průjem, poruchy cns atd. Bylo by dobré provést kultivaci z ložiska nebo hemokulturu. Jak jste na tom teď?

S pozdravem.

Položte vlastní otázku do této poradny nebo si vyberte jinou oblast na úvodní stránce poraden.
O této otázce můžete dále diskutovat v diskusi na Vitalion.cz.