Zpět na všechny otázky v kategorii Archiv poradny lékařů

Tetanie?

Roman se ptá 01.01.10

Dobrý den,

Už dva týdny pociťuji nevolnost ve smyslu, že mám závratě, pociťuji přeskakování srdce většinou v klidu, když sedím, ale nejčastěji když usínám (četl jsem, že se může jednat o extrasystoly).

Nic mě nebolí, ale je to velice nepříjemný pocit. Někdy mám pocit jako bych se nemohl pořádně nadechnout. Párkrát se mi stalo, že mi bylo tak slabo, že jsem si musel lehnout, začal jsem se třást, ale po požití přípravku MAGNESLIFE mi do pěti minut bylo dobře a nepociťoval jsem ani žádné přeskakování srdce.

Začal jsem užívat magnesium v tabletách 3× denně a je mi lépe. Chtěl jsem se zeptat zda tyto příznaky mohou být příznaky tetanie i když se u mě neobjevují příznaky křečí, brnění či mravenčení?

Usuzuji, že s mým věkem (19), životním stylem (sportuji, nekouřím) by přeskakování srdce a výše popsané příznaky neměly souviset s onemocněním srdce, ale pro klid své duše si raději zajdu na kardio vyšetření.

Za odpověď předem moc děkuji.

Odborník odpovídá 10.01.10

Dobrý den Romane,

příznaky které popisujete mohou skutečně být dány extrasystolami. Velká většina extrasystol vyskytujících se v mladém věku je neškodná. Působí však nepříjemné vjemy bušení srdce. O popisované slabosti, kdy jste si musel lehnout bych rozhodně informoval lékaře! Co se týká tetanie, bývá způsobena nedostatkem vápníku a hořčíku. Mohly se u Vás vyskytnout jak extrasystoly podpořeny deficitem těchto látek tak i samotný počátek tetanie. Rozhodl jste se zcela správně. Já Vám také doporučují navštívit kardiologa.

Položte vlastní otázku do této poradny nebo si vyberte jinou oblast na úvodní stránce poraden.
O této otázce můžete dále diskutovat v diskusi na Vitalion.cz.