Zpět na všechny otázky v kategorii Archiv poradny lékařů

Srdeční arytmie

Ivadola se ptá 03.05.10

Dobrý den,

je mi 55 let, 170 cm, 75 kg. Nekouřím, žiji zdravě (sport, strava, hezké manželství). Před 8 měsíci jsem dostala zánět močového ústrojí, horečku, zimnici, zhoršené a rozmazané vidění. Byla mi zjištěna E.Coli.

Brala jsem 14 dnů Zanocin, poté mi začaly arytmie, bolesti u srdce, bolesti v lýtkách, třes, mravenčení. Byla mi přeléčena borelióza antibiotiky (trvala měsíc). Vyšetření EKG, Holter a sono byla negativní. Prý to je únavový syndrom. Levé oko se zhoršilo - mám dioptrie, zvlněné a zmenšené písmo.

Tomografie ukázala odchlíplou sítnici a pod ní jakoby puchýřek - zánět. Usoudilo se, že by to mohla být oční forma toxoplazmózy, začala léčba antibiotiky Dalacin, antiparazitiky (Daraprim,Pred­nison).

Potíže se srdcem se během léčby dramaticky zhoršily, bušení, silný tep, bolesti i v noci u srdce, nespavost. Jsem dost bojovník, ale tady si nikdo z lékařů neví rady. Co mohu ještě udělat, aby se nalezla cesta, jak z toho ven?

Náladu mám dobrou, pokud nemám potíže, sportuji. Ale teď nemohu ani udělat pár kroků.

Děkuji za Vaši laskavou odpověď, Iva

Mudr. Martin Štěpán odpovídá 01.07.10

Dobry den,

pri onemocneni boreliozou muze dojit v nekterych pripadech i k napadnuti srdce. Bylo by dobre pomyslet i na tuto moznost. Samozrejme vliv mohou mit leky, celkova slabost, stres a nemoc. Nezbyva nez dalsi vysetreni s prihlednutim na moznou organovou boreliozu.

S pozdravem.

Položte vlastní otázku do této poradny nebo si vyberte jinou oblast na úvodní stránce poraden.
O této otázce můžete dále diskutovat v diskusi na Vitalion.cz.