Zpět na všechny otázky v kategorii Archiv poradny lékařů

Plicní emfyzém - léčba

Šebestová se ptá 01.08.10

Dobrý den,

maminka (89 let) má již dlouhá léta rozedmu plic a užívá dlouhodobě lék Euphylin 1 tabletu denně. V posledních dnech v letních vedrech se jí příznaky výrazně zhoršily a lékař jí předepsal Oxyphylin, který dostává i injekčně i v prášku. Stále se jí ale zdá, že nemůže dýchat a chce ještě i tabletu Euphylinu. Může se tento lék předávkovat?

Asi před dvěma lety maminka zaznamenal snížení orientace, v současné době už není schopna se sama orientovat v nových prostředích a kromě své místnosti ani v prostředí, které léta znala. Zároveň si stále stěžuje na velké bolesti hlavy. Může to souviset s rozedmou plic? Jak se dají ty příznaky snížit?

Děkuji

Mudr. Martin Štěpán odpovídá 29.09.10

Dobrý den,

ano plicní emfyzém k tomuto stavu určitě velkou měrou přispěl. Krev tak nemusí být dostatečně okysličena, což může vyvolávat dané příznaky. Bohužel léčba plicního emfyzému je velmi svízelná a pouze symptomatická. Používají se také kyslíkové inhalátory, které stav krátkodobě upravují.

S pozdravem.

Položte vlastní otázku do této poradny nebo si vyberte jinou oblast na úvodní stránce poraden.
O této otázce můžete dále diskutovat v diskusi na Vitalion.cz.