Zpět na všechny otázky v kategorii Poradna očkování

Paralen a prevenar

zdenanovotna se ptá 27.05.12

Dobrý den,

prosím o radu – po očkování hexavaxina plus prevenar 13 měl tříměsíční syn večer teplotu po odečtu 37.5°C. Dala jsem mu půl čípku paralen, pak mu klesla a už neměl. Teď mi to ale vrtá hlavou, protože jsem četla, že se ten paralen nemá po očkování dávat, nebo až při vyšší teplotě, protože se tím sníží účinnost vakcíny. Myslíte, že jsem měla počkat, až by byla teplota vyšší? Bojím se, jestli jsem nedala paralen moc brzy a nesnížila tím účinnost. Pokud jsem udělala chybu a podáním paralenu skutečně snížila účinnost vakcíny, půjde to nějak napravit? Mám opakovat první dávku, nebo postačí u dalších dávek již paralen nepodat a zachová se celková účinnost?

Velmi děkuji Zdenka.

MUDr. Slezák odpovídá 29.05.12

Dobrý den,
na diskutované téma vyšlo v minulosti několik studií, které se zabývaly vlivem podání látek snižujících teplotu (paracetamol - Paralen a ibuprofen) na tvorbu protilátek po očkování. Ve všech studiích se zkoumal vliv preventivního podávání těchto léků před očkováním, což bylo v některých zemích velmi oblíbené. Ukázalo, že skutečně u některých vakcín, podávaných u malých dětí (nap.ř hexavakcína, vakcíny proti pneumokokům), dochází k nižší tvorbě protilátek, oproti dětem, kterým léky podány nebyly. Proto bylo vydáno doporučení používat léky na snížení teploty jen, je-li to opravdu nutné. V žádném případě to ale neznamená, že by Vaše dítě v důsledku podání paralenu nebylo dostatečně chráněno.
S pozdravem

MUDr. Pavel Slezák

Diskuse na podobná témata
Položte vlastní otázku do této poradny nebo si vyberte jinou oblast na úvodní stránce poraden.
O této otázce můžete dále diskutovat v diskusi na Vitalion.cz.