Zpět na všechny otázky v kategorii Archiv poradny lékařů

Nadměrné ochlupení u žen, vynechání menstruace

simi333 se ptá 24.04.10

Dobrý den,

je mi 19 let a asi před 2 lety jsem začala přibírat na váze, chlupatět po celém těle a přestala jsem menstruovat. Gynekolog mi řekl, že mám hirsutizmus a předepsal Diane. Pomohlo mi to.

Mojí sestře ale diagnostikovali prsní karcinom, a tak mi lékař vysadil tabletky. Moje problémy se vrátily. Teď mi lékař píchá každý měsíc injekci na vyvolání menstruace.
Poslední tři měsíce jsem dostala menstruaci sama bez injekce. Je možné, že se mi už cyklus upravuje a hlavně že přestanu chlupatět? Sníží se mi tím testosteron?

Děkuji

Mudr. Martin Štěpán odpovídá 18.05.10

Dobry den,

hirsutismus muze byt zpusoben abnormnalne vysokou hladinou androgenu, abnormalitami ovarii nebo zlaz s vnitrni sekreci. Toto je pomerne komplikovane tema. Mela by jste byt urcite nadale sledovana gynekologem, pripadne endokrinologem nebo obema. Prognoza zavisi na typu poruchy. Je tedy urcite mozne, ze u Vas jiz problemy pomalu ustupuji a hladina testosteronu pokud byla vyssi pomalu klesa.

S pozdravem.

Položte vlastní otázku do této poradny nebo si vyberte jinou oblast na úvodní stránce poraden.
O této otázce můžete dále diskutovat v diskusi na Vitalion.cz.