Zpět na všechny otázky v kategorii Archiv poradny lékařů

Medrol a jeho vedlejší účinky

Andrea Studničková se ptá 28.06.10

Dobrý den,

je mi 32 let. Přibližně před rokem jsem si objevila ve vlasech vypadlé ložisko vlasů, které mi zanedlouho dorostly. Po půl roce jsem objevila další ložisko velikosti asi pětikoruny v týlní části, které mi opět začíná zarůstat.

Od mala se léčím s atopickým ekzémem a přibližně ve stejné době, kdy jsem zjistila první vypadlé ložisko, mi byla zjištěna snížená funkce štítné žlázy, na kterou užívám Letrox 50. Moje lékařka mi diagnostikovala Alopacii universalis, protože jsem objevila vypadlé ložisko i v ochlupení. Předepsala mi Medrol 4mg, ale bojím se ho užívat vzhledem k vedlejším příznakům.

Můj dotaz je, zdali je nutné při tomto onemocnění užívat kortikoidy a jestli neexistuje jiná šetrnější léčba.

Za odpověď předem děkuji.

Mudr. Martin Štěpán odpovídá 30.08.10

Dobry den Andreo,

lecba tohoto onemocneni je ponekud slozitejsi. Jsou urcite metody, ale zadna bohuzel neprinasi trvaly efekt.
Kortikoidy ztraceji po vysazeni take svuj efekt. Kortikoidy maji po dlouhodobe aplikace svoje nezadouci ucinky. Lecbou se zabyva dermatolog. Drzim Vam palce.

S pozdravem.

Položte vlastní otázku do této poradny nebo si vyberte jinou oblast na úvodní stránce poraden.
O této otázce můžete dále diskutovat v diskusi na Vitalion.cz.