Zpět na všechny otázky v kategorii Archiv poradny lékařů

Ledvinové kameny - tmavá moč

Sojková se ptá 11.04.10

Dobrý den,

v říjnu minulého roku mi byla provedena extrakorporální litotrypse (esw - I. doba) kvůli ledvinovým kamenům. Od té doby mám stále tmavou moč a přidaly se i bolesti. Mám zavedený JJ stent.

Co prosím znamená ta tmavá moč a bolest? Vzal jsem si 20 kapek Algifenu a cítím se lépe.

Děkuji za odpověď.

Mudr. Martin Štěpán odpovídá 29.04.10

Dobry den,

byla Vam prvedena jak sama pisete litotrypse. Tedy rozdrceni ledvinnych kamenu razovou vlnou. Kamen se tedy rozdeli na vice mensich jednotek, az maly pisek, ktery musi odejit spontani cestou - tedy je musite vymocit. Tmava moc, je nejspis spjata s poranenim vystelky mocovych cest pri odchodu techto malych konkrementu. Pri pretrvavajici tmave moci, navstivte lekare.

Položte vlastní otázku do této poradny nebo si vyberte jinou oblast na úvodní stránce poraden.
O této otázce můžete dále diskutovat v diskusi na Vitalion.cz.