Zpět na všechny otázky v kategorii Poradna očního lékaře

Komplikace po operaci očních víček

Dana Šteflová se ptá 14.04.12

Dobrý den,

na doporučení očního lékaře jsem 8.2.2012 podstou­pila operaci horních víček - odstranili mi převislou kůži. Operace proběhla bez problémů, ale po několika dnech jsem začala pociťovat svědění, pálení, otoky víček a s tímto problémem se potýkám dodnes. Oční i kožní lékař mi předepsali nejrůznější kapky a masti (ophtalmo-framykoin, maxitrol, floxal,tobradex,op­htalmo-hydrocortison i kosmetické přípravky firmy La roche), ale bez účinku.

Mám dojem, že si se mnou neví rady. Setkal jste se někdy s podobným problémem? Nevím už, co podniknout. Vypadám hrozně, oči mě stále pálí, hůř vidím, ale myslím si, že příčinou všech těchto potíží jsou víčka.

Moc děkuji za Vaši odpověď. D.Š.

MUDr.Vladimír Korda, odpovídá 15.04.12

Dobrý den, zkuste na 5 dní vše přestat užívat, aby se vyloučila alergická reakce na některou látku. Pokud budou problémy přetrvávat, tak vyzkoušejte umělé slzy (pro Vás doporučiji bez konzervantů) nejlépe v gelu. Pravděpodobně vlivem všech těchto léčit mohl být narušen slzný film. Aplikací zmíněné látky dodáte očím chybějící složky a stav by se měl postupně zlepšovat. A jestli ani s tímto neucítíte úlevu, pak je nutné vyloučit přílišné odebrání tkáně víček a v jeho důsledku nedozavírání víček (zejména v noci)- zde už je nutné osobní vyšetření.

V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kdykoliv kontaktovat.
Přeji krásný zbytek dne a jsem s pozdravem.

MUDr. Vladimír Korda, Ph.D., MBA
OFTEX Oční klinika
Rokycanova 2798, 530 02 Pardubice Česká republika


www.oftex.cz


tel.: 464 007 800, GSM: +420 776 880 880

Položte vlastní otázku do této poradny nebo si vyberte jinou oblast na úvodní stránce poraden.
O této otázce můžete dále diskutovat v diskusi na Vitalion.cz.