Zpět na všechny otázky v kategorii Archiv poradny lékařů

Borelióza a její následky

Alička123 se ptá 21.05.10

Dobrý den,

před rokem jsem byla přeléčena na boreliózu, po šesti měsících chodím na krevní vyšetření, kde jsou stále pozitivní výsledky. Nyní se vyskytl silný otok očních víček. Je možné, aby nynější potíže byly následkem prodělané boreliózy? Momentálně jsem léčena na kožní ambulanci jako alergická kontaktní dermatitida způsobená jinými činiteli. Užívám Zodac 2 tablety denně. Po 5 dnech se stav stále nelepší.

Děkuji

Mudr. Martin Štěpán odpovídá 25.07.10

Dobrý den Aličko,

protilátky proti borelióze přetrvávají mnohdy dlouhou dobu. Nemyslím, že by zde byla přímá souvislost s otokem víček a boreliozóu. Otok může být však způsoben léky nebo jinou alergickou reakcí. Potom by ale měla zabrat antihistaminika. Pokud se tak nestane a ani po týdnu užívání nebudete pozorovat zlepšení, navštivte lékaře.

S pozdravem.

Položte vlastní otázku do této poradny nebo si vyberte jinou oblast na úvodní stránce poraden.
O této otázce můžete dále diskutovat v diskusi na Vitalion.cz.