Zpět na všechny otázky v kategorii Poradna očního lékaře

Alergie a zánět spojivek

Ája K. se ptá 22.08.12

Dobrý den,

před osmi týdny jsem navštívila lékaře s problémem v pravém oku. Byl mi diagnostikován zánět spojivek a nasazena léčba Tobradexem (kapky, mastička). Po 14 dnech nebyl léčebný efekt žádný, dostala jsem tedy kapky Opatanolu, prý je to alergického původu. Výsledek opět nulový, oko od spojivkového vaku červené, navíc se během noci objevil písek u víček, na jehož odstranění jsem používala borovou vodu. Po dalších 14 dnech nasazeny kapky a mast Maxitrol, opět žádně zlepšení, navíc mi oko začalo slzet.

Takže po dalších 14 dnech předepsány léky na alergii Allergocrom combi, opět s téměř žádným výsledkem. Přetrvává písek (není ve dne), oko stále červené, přidal se otok vrchního víčka a lícní kosti. Jen slzení se zmenšilo na polovinu. Nenasvědčují příznaky i jiné diagnóze? A je možné, aby léčba trvala tak dlouho bez nějakého většího efektu?

Děkuji

MUDr.Vladimír Korda, odpovídá 22.08.12

Dobrý den ,
nechte si provést výtěr ze spojivkového vaku, a to nejen kultivaci, která určí na které antibiotikum reaguje bakterie ve Vašich očích, ale i stěr na chlamydie. Neúčinnost těchto antibiotik a kapek na alergii na ně poukazuje, a to včetně příznaků. pokud momentálně něco kapete, tak je otok pravděpodobně důsledkem alergické reakce. Jestli nic do oka neaplikujete, tak se obraťte znovu na svého oftalmologa.

V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kdykoliv kontaktovat.
Přeji krásný zbytek dne a jsem s pozdravem.

MUDr. Vladimír Korda, Ph.D., MBA
OFTEX Oční klinika
Rokycanova 2798, 530 02 Pardubice Česká republika


www.oftex.cz


tel.: 464 007 800, GSM: +420 776 880 880

Položte vlastní otázku do této poradny nebo si vyberte jinou oblast na úvodní stránce poraden.
O této otázce můžete dále diskutovat v diskusi na Vitalion.cz.