PR článek

Jak se vyhnout podzimní depresi?

Podzim se nezadržitelně blíží a s ním na velkou spoustu lidí padá splín, špatná nálada a nechuť cokoli dělat. Není divu. Nejraději bychom ještě relaxovali na koupališti nebo grilovali na chatě, ale klesající teplota vzduchu a voda padající z nebe takové plány zrovna nepodporují. Ani ubývající denní světlo nemá na naši psychiku nejpříznivější vliv. Navíc ta vidina celé zimy před námi!

Posílám ti seznam věcí, co máš dělat, abych si letos mohla vzít dovolenou. Zdraví tě podzimní deprese


  • Uvědomte si, že vaše rozpoložení je především otázkou rozhodnutí. Místo plísnění, jak je venku hnusně a všude se povaluje tlející listí, se prostě rozhodněte, že si letošní podzim užijete.
  • Posviťte si na sebe. Nedostatek světla je jedním z důvodů, proč se cítíme mizerně. Projděte se obchodním centrem, kde bývá zpravidla přesvětleno nebo občas zajděte do solária. Byť se mu přezdívá modrá rakev, odborníci z IKEMu vyvrátili jeho dosud jednoznačnou škodlivost a uvedli, že přínosy opalování převažují nad riziky. Ale samozřejmě i tady platí – všeho s mírou!
  • Najděte si na podzimu pozitiva. Vnímejte déšť jako romantický podkres dne i večera. Užijte si svůj krásný nový kabát a barevnou přírodu. Celý večer se bez výčitek flákejte doma u filmů. Užijte si teplou vanu. Knížku v posteli. Horkou čokoládu nebo grog. Později předvánoční atmosféru. Na druhou stranu nečinnost a samota prohlubuje depresivní stavy, takže po dni relaxace jděte zase ven a zaplavte se endorfiny!
  • Na podzim a v zimě se automaticky snižuje množství ovoce a zeleniny, které sníme. Přitom se vám ohromně vyplatí, pokud pravidelné zásobování vitamíny nezanedbáte.

Drahé céčko, já bez tebe prostě nemůžu žít. Tvůj serotonin


Takový vitamín C vám není platný jen jako ochránce před nachlazením. Věděli jste, že se podílí na výrobě serotoninu, kterému se přezdívá hormon štěstí? Jeho hladina v těle klesá úměrně s ubývajícími zásobami vitamínu C. A pokud jste často nevyspalí, stresovaní, kouříte nebo berete hormonální antikoncepci, budete na tom se zásobami céčka, potažmo serotoninu teprve bídně. Řešení? Naložte si pořádnou porci ovoce a zeleniny. Unavená vystresovaná kuřačka zobající pilulky proti početí by měla denně pozřít 400-500 mg vitamínu C (kolem 1 kg ovoce a zeleniny), ostatní vystačí s polovinou.

Jíst takové hromady ovoce a zeleniny vám asi nepřipadá jako každodenně proveditelné, můžete si ale ulehčit situaci odšťavňováním. Kdo ještě nemá doma odšťavňovač, vězte, že tato investice do zdraví se vám bohatě vrátí v podobě pohody, svěžesti a nové energie.


Ovocné a zeleninové koktejly pokryjí vaší denní potřebu všech prospěšných látek včetně vitamínu C opravdu efektivně. Vitamíny ze šťávy vstřebá tělo do 15 minut a navíc ve větším množství, než když se nakrmíte ovocem v celku, obvykle nedbale pokousaným. Neodšťavené plody vyžadují delší trávicí proces (několik hodin) a také je během něj často spotřebováno více živin, než kolik jste jich právě spolkli. Na to přišel během svých podrobných výzkumů doktor Norman W. Walker, vynálezce prvního odšťavňovače, který tyto své poznatky aplikoval i ve svém životě a dožil se ve zdraví 116 let.

Depka, céčko i serotonin jsou pěkní kuplíři a chtěli by mě s tebou seznámit. Jsem Sana… Sana Juicer.


Na trhu je v současné době nespočet druhů odšťavňovačů. Jak se v té džungli vyznat? Nejdůležitějšími kritérii při výběru jsou kvalita šťávy a snadná obsluha i údržba. Vysokou výtěžnost a šťávu plnou nezoxidovaných vitamínů vám poskytnou šnekové odšťavňovače, které se zároveň jednoduše a rychle čistí. Jedním z takových je odšťavňovač Sana Juicer EUJ-808 by Omega, který se právě objevil na trhu. Poradí si s veškerými druhy ovoce, zeleniny a bylinek. Ano, zpracuje i rybíz nebo hlávkový salát, což byla pro jeho předchůdce obtížnější disciplína. Nabízí vám i něco navíc – do plnícího otvoru je možné vhodit mražené ovoce a nalít mléko, takže během chvíle vyrobíte smoothie nebo milk shake. Závěrečné mytí je díky systému automatického čištění sranda.

Vyzbrojte se včas silnou zbraní v podobě tekutých vitamínů a podzimní deprese opravdu bude moci odjet na dovolenou!