PR článek

Co dělat při potížích na dovolené?

Komplikacím na letní dovolené se někdy vyvarovat nedokážeme. Ať už se jedná o nemoc nebo zranění, vždy je dobré vědět, jak se v takovém případě zachovat. Cestovní pojištění by proto mělo obsahovat kvalitní asistenční službu, která nám v nepříjemných situacích pomůže.

Pojišťovny každoročně řeší desetitisíce škod z cestovního pojištění. Nejčastěji se jedná o zažívací problémy, zánět středního ucha, spáleniny od slunce a zlomeniny končetin. V Chorvatsku nám k ošetření stačí Evropský průkaz zdravotního pojištění (EHIC). Ve Španělsku se na tento druh pojištění ale spolehnout nemůžeme. Navíc při uplatnění EHIC karty musíme počítat s vysokými spoluúčastmi za ošetření, hospitalizaci nebo při nákupu léků. „Takzvaná modrá kartička se navíc nevztahuje na transport do zdravotního zařízení či na repatriaci. Veškeré náklady pak musí člověk uhradit sám,“ varuje manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny Vlastimil Divoký. Ceny za transport přitom dosahují statisícových až milionových částek. Samozřejmostí je, že tato karta platí jen ve státem provozovaných zařízeních v rámci Evropy a neobsahuje asistenční služby, které jsou nutnou součástí cestovního pojištění. Pokud tedy budeme spoléhat pouze na EHIC kartu, dovolená se nám může v případě komplikací značně prodražit.



Nechte si poradit od odborníků

„Často se setkáváme s případy, kdy klienti mají asistenční služby zahrnuty ve svém pojištění, ale nevyužívají je správně, protože s kontaktováním asistenčního centra vyčkávají a myslí si, že situaci zvládnou vyřešit sami,“ říká Vlastimil Divoký. V takových případech si klienti mohou situaci ještě více zkomplikovat. Pro úspěšnou likvidaci pojistné události je totiž důležitý její postup. Veškeré informace a rady získáme od speciálně vyškolených pracovníků asistenčního centra, proto bychom se na něj měli obrátit ihned po vzniku jakékoli komplikace. Po telefonu můžeme například konzultovat svůj zdravotní stav s asistenčním lékařem. Ten nám následně doporučí správný postup léčby, popřípadě doporučí a sjedná návštěvu lékaře v ověřeném zdravotním zařízení. Pokud dojde k úrazu, chirurgickému zákroku nebo hospitalizaci, asistenční lékař převezme dohled a kontrolu nad celým průběhem léčení. Specialisté asistenční služby pomáhají i v dalších směrech. V případě potřeby zprostředkují tlumočníka nebo vyřídí veškeré formality ve chvíli, kdy budeme kvůli léčení nuceni prodloužit pobyt v zahraničí. Díky přehledu o nákladech a zdravotním stavu pacienta pak může pojišťovna poskytnout i platební garanci zdravotnímu zařízení. „Těm, kteří platí za ošetření na místě, doporučujeme uchovat veškeré účty pro následné uplatnění škody,“ dodává Vlastimil Divoký.



Asistenční služba je základem kvalitního pojištění

Při sjednávání cestovního pojištění je samozřejmě nutné myslet i na limity léčebných výloh. „V rámci Evropy jsou dostačující ve výši tří milionů korun, v zemích mimo Evropu pak pět milionů. Zvláště v USA je lékařská péče velmi drahá,“ říká Vlastimil Divoký. Specialisté z ERV Evropské proto sestavili pro letní dovolené komplexní pojištění Sbaleno K moři, které má adekvátní limity na léčebné výlohy i škodu na zdraví či majetku, kterou můžeme způsobit třetím osobám. Asistenční služby v češtině jsou zahrnuty v základu pojištění a jsou k dispozici každému klientovi non-stop. Pokud máme závažné problémy a musíme asistenční službu volat častěji, ERV Evropská nám na základě výpisu hovorů proplatí náklady na telefon.



Cestovní pojištění přes internet nebo mobil

Kvůli cestovnímu pojištění nemusíme ani nikam chodit. Stačí si ho sjednat přes internet na www.ERVpojistovna.cz v nové prodejní aplikaci Sales Online, která je plně responsivní a přizpůsobí se tak každému rozměru displeje či monitoru. Pojištění tedy snadno sjednáme i přes mobilní telefon. Při registraci do klientské zóny Moje Evropská navíc získáme slevu 10 % a děti do 18 let mají slevu automaticky 50 %. Pro snadný přístup k informacím o pojistce si můžeme stáhnout chytrou mobilní aplikaci Moje Evropská, do které si můžeme uložit veškeré cestovní a osobní doklady. V případě potřeby zde najdeme i rychlý kontakt na asistenční službu.